Søgemaskineoptimering (SEO) er i den moderne verden, blevet det nye sort. Alle taler om det. Nu hvor internettet er gået hen og et digitalt opslagsværk, kan man finde ud af alt man mangler, og ikke mangler.
Google fungerer som et register for opslagsværket, hvor man via søgeord hurtigt kan søge efter dét, man mangler. Dette uanset om man ved, om det kan leveres eller ej. Og det er altså her at søgemaskineoptimering kommer ind i billedet. Alle søgeresultater bliver listed op i Googles organiske søgeresultater. Med organiske søgeresultater menes der alle resultater der ikke er betalte annoncer.
Med søgemaskineoptimering (SEO) kan man udnytte dette digitale opslagsværk, så man bliver synlig. Synlighed er lig med kunder. Og derfor er alle interesserede i at ligge nr. 1 ved søgninger på deres produkter.
Med tiden er antallet af hjemmesider dog nærmest blevet uendelige og konkurrencen er derfor tit stor. Dette er grunden til at det er nødvendigt at fokusere på søgemaskineoptimering (SEO), for at kunne begå sig i konkurrencen. Man erfarer hurtigt, at listen over søgeresultater på Google ofte er flere hundrede sider lang. Det er én af de bedste grunde til at implementere søgemaskineoptimering (SEO) i jeres online markedsføring. Mange kigger desværre ikke videre efter de første 3 sider i søgeresultatet, så hvis ikke i findes der, kommer der ikke mange klik.
Det betyder ganske simpelt at hvis i ikke findes indenfor de første 2 sider, så ved kunden ikke i findes
Hvis man vælger ikke at implementere søgemaskineoptimering (SEO) på siden side, kommer man bagerst i køen. Søgemaskineoptimering (SEO) skal være en grundsøjle af hjemmesiden. Dette betyder at man bla. skal sørge for at have de korrekte overskrifter, kvalitetsindhold, give crawler lov til at se siden og mange flere ting.
Eftersom tid er penge, så er det vigtigt hurtigst muligt at få sikret at basis søgemaskineoptimering (SEO), hurtigst muligt. Dette kan klares ved at kontakte et online marketing bureau, som hurtigt og effektivt kan lave en analyse. Denne analyse vil vise præcis hvad der skal ændres på siden, for at den er optimal. Dette hvertfald på basis delen. Man kan lave dybdegående søgemaskineoptimering (SEO), hvor alle tekster og indhold på siden bliver optimeret.
Et online marketingbureau vil kunne optimere dette indhold, oftest for 2-5.000 i måneden, hvis hjemmesiden er forholdsvis simpel. Man kan sige at søgemaskineoptimering (SEO), er den “gratis” markedsføring. Den koster som udgangspunkt ikke noget, idet at det er hjemmesiden der optimeres. Der er ingen udgifter til annoncer eller lignende. Mange mindre virksomheder vælger derfor også selv at starte op med deres søgemaskineoptimering (SEO).
Oftest må virksomheder der selv starter op dog hurtigt konstatere at det er en tidskrævende proces. Dette betyder at de får lavet enkelte dele af deres basis søgemaskineoptimering (SEO), men ikke på niveau som et bureau ville nå til. Derfor opgiver mindre virksomheder oftest, og finder et bureau der kan gøre det for dem.
Men hvad koster det, og hvorfor ikke en “no cure no pay” løsning?
Mange mindre virksomheder har ikke økonomien til at at smide mange tusinde kroner efter markedsføring. Derfor søger mange en “no cure no pay” løsning. Dette er sjældent optimalt, i forhold til virksomheden. Et online marketingbureau med forstand på hvad de laver, vil altid sørge for minimum at få en betaling på samme niveau eller højere end de ville med en normal fastpris aftale. Det betyder at efter en hurtigt analyse af konkurrencen på de søgeord en virksomhed gerne vil findes på, så ved marketingbureauet hvad det bør koste, for at det kan løbe rundt. Nogle søgeord er der mindre konkurence på end andre, og disse vil man forholdsvis (ca. 3 måneder) hurtigt komme i top 5 på. Ved andre ord med stor konkurrence vil det tage marketing bureauet mange måneder at få optimeret på, for at kunne komme i top 5.
Søgemaskineoptimering er med andre ord vigtigt, fordi synlighed skaber kunder som skaber omsætning, hvilket er essensen for enhver virksomhed. Dog skal man ikke vælge den billigste løsning, og oftest undgå “no cure no pay” løsninger.
Vi har selv haft gode erfaringer med L.O.M. Partners, som både leverer en super service indenfor søgemaskineoptimering (SEO), AdWords, Facebook annoncering og affiliate marketing.
Be First to Comment