Jeg er Google Adwords specialist, og vil i dette indlæg forsøge at gøre dig klogere på det. Det kan være utrolig svært at finde rundt i, og her får du nogle tips og tricks til hvad du selv kan gøre. Det første man skal gøre er at oprette sin bruger hos Google, så skal man tilføje sit kort til en Google Adwords konto. Nu kan man så gå i gang med at lave en kampagne, sørg for at begrænse dig til 1 ting af gangen. Så sørg for at give den et godt navn, som beskriver hvad du skal lave og hvad du vil markedsføre. Dette er kun for din egen skyld og dem der skal se på din konto. Vil du annoncere på søgenetværket, altså på Google’s søgemaskine, skal du vælge search network only. På den måde er du sikker på dine annoncer kun vises der.
Derefter skal du indsætte alle de indstillinger de vil have dig til, her skal du sørge for at optimere det efter hvad dine mål, ønsker og behov er. Når kampagnen er oprettet, skal du oprette en annoncegruppe. Her styrer du hvad dine standard bud pr. klik max må være, og en masse andet. Når du kommer til søgeord, så skal du skrive de søgeord du ønsker at komme frem på. Pas på med at være for bred her, sørg for at være meget specifik omkring det du vil komme frem på. Alternativet er at det bliver utrolig dyrt for dig, og du ikke får noget ud af din annoncering på Google.
Digital Markedsføring
Som Adwords Specialist, er det min opfattelse at flere og flere vil prøve sig af med digital markedsføring. Men mange af dem der vil prøve det, bliver det hurtigt en dyr fornøjelse for. Årsagen til det, er fordi de ikke ved hvad de laver. Jeg vil helt klart anbefale at man finder en specialist eller et bureau, hvis ikke man selv har styr på det. Du vil som virksomhed og person, få meget mere for dine penge. Markedsføringsomkostninger er altid noget man vil minimere, og have mest muligt ud af.
Lige netop digital markedsføring, kan være en jungle. Det hele handler om at være klar med sit budskab, være meget specifik og begrænse sig. Det er ikke svært at sætte op og få det til at køre, det kan hvem som helst via Youtube. Men at få gode resultater, en god ROI og større overskud er svært. Det er ikke noget hvem som helst kan, og der findes mange specialister der kan hjælpe dig. Skal du vælge en specialist, så sørg for dig sætter dig ind i processen, sammenarbejder med dig og forklar dig hver der sker, samt hvorfor det sker.
Råd til Google Adwords
Sæt dig ind i det eller lad andre gøre det for dig. Du har også sælgere til at sælge dine produkter, have kontakt til kunderne og meget mere fordi det er det de er bedst til. Du har også folk der sidder klar som supporter, fordi de er rigtig gode til at hjælpe og rådgive kunderne. Alle har deres speciale område, og kan man ikke finde ud af det selv, så må man købe sig til hjælpen.
Lær det basale i Google Adwords, tag eventuel deres partner certificering. Hvis du tager den certificering, så lærer du det basale og grundlæggende omkring Google Adwords. Det gør dig ikke til en mester, og det kræver lang tid at bestå det hele så du får en certificering. Succes online holder også en masse kursuser, workshops og meget mere. Her er der mulighed for at snakke med en specialist omkring dig og din virksomhed, og du lærer en hel masse ved at være tilstede på disse undervisninger. Det er også en unik mulighed for at udvide dit netværk, og få nye relationer.
Be First to Comment