Kombiner mødebooking og telemarketing med anden markedsføring. Så får du mere ud af begge dele!
Telemarketing er en effektiv genvej til gode nye kunder. Men det er også tidskrævende – og derfor kan du lige så godt få mest muligt ud af dit arbejde ved telefonen!
Telemarketing og mødebooking skal planlægges, så du er sikker på, du får de helt rigtige mennesker i telefonen. Det fører ikke til salg. Faktisk kan du i stedet risikere at skabe dårlig stemning om din virksomhed.
Du skal ofte ringe op til samme virksomhed flere gange. Det kan være, at beslutningstageren ikke er til stede, når du ringer. Det kan også sagtens ske, at den, du taler med, skal aftale med andre, at du kommer på besøg.
Der er kort sagt en del forarbejde, før du – måske – får mulighed for at besøge virksomheden og foreslå et samarbejde.
Selvom du sikkert er dygtig til at skaffe kunder, vil du selvfølgelig aldrig kunne få alle dem, du kontakter, til at købe i din virksomhed.
Derfor er det selvfølgelig en stor fordel, hvis du kan kombinere arbejdet med mødebooking med anden markedsføring.
Kombiner telemarketing og mødebooking med SEO
Med søgemaskineoptimering kan du opnå, at kunder kommer til dig.
De kunder, der selv kontakter dig, er typisk motiverede for at træffe en hurtig aftale om et samarbejde.
I mange tilfælde har de allerede researchet på, hvilke fordele de kan få af at samarbejde med en virksomhed om opgaven, og hvordan det plejer at foregå i branchen, så det er nemmere at sælge til dem.
Til gengæld kan du opleve, at de ikke alle sammen er interessante at samarbejde med. Måske stiller de betingelser for samarbejdet, som I ikke ønsker at leve op til. Det kan også være, de ikke kan – eller vil – betale den pris, I normalt forlanger.
Heldigvis kan du langt hen ad vejen undgå de problemer ved at skrive – eller få skrevet – nogle rigtig gode søgemaskineoptimerede salgstekster, hvor handelsbetingelserne bliver beskrevet.
Samtidig kan en blog være en rigtig god idé, når du arbejder med seo.
Som en meget vigtig sidegevinst giver bloggen mulighed for at besvare alle de spørgsmål, folk stiller på Google om det, I sælger.
Du kan bruge Storybase til at finde ud af, hvad folk spørger om, og derefter skrive blogindlæg om det. Fra blogindlæggene linker du så hen til salgsteksterne. Det styrker hjemmesiden på Google, når du supplerer teksterne med god linkbuilding.
Suppler med e-mailmarketing
Det kan være en rigtig god idé at supplere mødebooking med nyhedsbreve.
Statistikken siger nemlig, at du kan tjene 40 kroner, hver gang du bruger 1 krone på dit nyhedsbrev. Men faktisk kan du endda komme i gang med at sende nyhedsbreve helt gratis.
Ulempen er –
siger nogle – at e-mailmarketing tager lang tid. Men det passer altså ikke! Du kan
nemlig sagtens automatisere det meste af din e-mailmarketing. Så skal du ikke gøre
ret meget for at få ekstra salg ud af nyhedsbrevet.
Sådan kommer du i gang med nyhedsbreve:
- Begynd med at finde ud af, hvad du kan tilbyde folk for at tilmelde sig nyhedsbrevet. Det kan fx være rabat, et kvarters telefonrådgivning eller en video, der hjælper dem med at nå et delmål. Det vigtigste er, at gaven er relevant for mulige kunder.
- Glem ikke at sætte nogle store bokse op på hjemmesiden, så nyhedsbrevet er til at få øje på!
- Skriv – eller få skrevet – en serie e-mails, som uddanner folk til at forstå, hvorfor de skal handle med virksomheden. Brug chancen til at svare på de spørgsmål, I plejer at få.
- Sæt e-mailserien op, så den bliver sendt automatisk ud til alle nye, der tilmelder sig listen.
Få et godt tilbud på mødebooking og telemarketing i dag.
Mine erfaringer er at man får altid mest succes ved at være ærlig og ligeud med kunden.
Det betyder dog ikke, at man ikke skal fremhæve alle de gode fordele ved din løsning!